000 03474nam a22002177a 4500
005 20210724062529.0
008 201005s2016 gr a|||b |||| 00| 1 gre d
020 _a9789604711215
040 _aKOUNDOUR
_bgre
_cKOUNDOUR
041 0 _agre
044 _cGR
082 0 _a889.3
_219η
100 1 _4aut
_94539
_aΠιπίνη, Αργυρώ.
245 1 0 _aΜελάκ, μόνος /
_cΑργυρώ Πιπίνη ; εικονογράφηση Αχιλλέας Ραζής.
260 _aΑθήνα :
_bΚαλειδοσκόπιο,
_c2016.
300 _aχωρίς αρίθμηση :
_bεικ. ;
_c18 εκ.
520 _aΟ Μελάκ. Ένα αγόρι. Μια χώρα. Πόλεμος. Το ταξίδι. Ο φόβος. Η ελπίδα. Οι ιστορίες. Τα όνειρα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου) Η Αργυρώ Πιπίνη από την πρώτη σελίδα του βιβλίου προκαλεί πολλά ερωτήματα στον μικρό αναγνώστη ισάριθμα με τις μονολεκτικές ρηματικές προτάσεις που κυριαρχούν και επιβάλλονται με την επανάληψή τους. "Πεινάει. Φοβάται. Προς βορράν. Διψάει. Φοβάται. Προς βορράν. Κρυώνει. Φοβάται. Προς βορράν. Βαδίζει. Φοβάται. Προς βορράν. Τρέμει. Φοβάται. Τρέχει. Φοβάται. Κλαίει. Φοβάται. Φοβάται". Η καταχρηστική επανάληψη του ρήματος "φοβάται" που συνοδεύει κάθε άλλη ενέργεια του Μελάκ αποκαλύπτει την ψυχική καταβολή του στη διάρκεια ενός σκληρού αγώνα ζωής και επιβίωσης. Τα ρήματα αυτά επαναλαμβάνονται και στη συνέχεια της αφήγησης και συμπληρώνονται με άλλα που αποτυπώνουν τις συνθήκες που επικρατούν στην πορεία "προς βορράν", αναδεικνύοντας τον ρεαλισμό του κειμένου. Ακόμη και όταν το ταξίδι φαίνεται να οδηγείται σε σχετικές διεξόδους, όπως όταν το παιδί βρίσκεται κοντά στη θάλασσα και περιμένει τη βάρκα που θα το απομακρύνει άμεσα από την καταστροφή, και τότε ο Μελάκ φοβάται, καθώς αντίθετα συναισθήματα συγκρούονται και κάνουν αισθητή την πολυπλοκότητα των καταστάσεων και των ψυχικών διεργασιών του ήρωα.: "Βλέπει τη θάλασσα. Είναι χαρούμενος. Βλέπει τις βάρκες. Φοβάται. Δεν κλαίει. Περιμένει. Φοβάται". Ακόμη και στο τέλος, όταν πια έχει αρχίσει η ενσωμάτωση στο νέο περιβάλλον ο φόβος ασυνείδητα υπάρχει και εμφανίζεται στα όνειρά του.
650 7 _aΠαιδική λογοτεχνία, Νεοελληνική.
_2
_94349
700 1 _4ill
_aΡαζής, Αχιλλέας,
_d1975-
_960420
942 _2ddc
_cBOOK
999 _c5671
_d5671