000 04463nam a22002777a 4500
005 20220124143753.0
008 201104s2020 gr |||g ||| 000 0 gre d
020 _a9789600517729
040 _aKOUNDOUR
_bgre
_cKOUNDOUR
041 1 _agre
_hfre
044 _cGR
082 0 _a320.01
_223η
100 1 _4aut
_aFoucault, Michel,
_d1926-1984.
_914955
245 1 0 _aΓια την κυβέρνηση των ζωντανών :
_bπαραδόσεις στο Κολέγιο της Γαλλίας, 1979-1980 /
_cΜισέλ Φουκώ ; επιμέλεια έκδοσης Michel Senellart υπό τη διεύθυνση των Francois Ewald και Alessandro Fontana ; μετάφραση Γιώργος Καράμπελας, Πάρης Μπουρλάκης.
260 _aΑθήνα :
_bΒιβλιοπωλείον της "Εστίας" Ι. Δ. Κολλάρου,
_c2020.
300 _a647 σ. ;
_c22 εκ.
490 0 _aΕστία ιδεών
520 _aΈνας κύκλος παραδόσεων με κομβική θέση στην εξέλιξη της σκέψης του Μισέλ Φουκώ. Στις παραδόσεις αυτές, που δόθηκαν στο Κολέγιο της Γαλλίας το πρώτο τρίμηνο του 1980, ο Φουκώ συνεχίζει την ιστορία των "καθεστώτων αλήθειας", η οποία διαπερνά το σύνολο της διδασκαλίας του, δίνοντάς της μια μείζονα στροφή: η διερεύνησή του, που είχε ξεκινήσει στο δικονομικό και δικαστικό πεδίο, και είχε επεκταθεί στο πολιτικό, με τη θεματική των σχέσεων εξουσίας-γνώσης και μετά με τη θεματική της κυβερνητικότητας, περνά εδώ στο πεδίο των πρακτικών και των τεχνικών του εαυτού, στο πεδίο της ηθικής, το οποίο ο Φουκώ δεν έμελλε να εγκαταλείψει ποτέ πια. "Πώς γίνεται στον χριστιανικό δυτικό πολιτισμό η κυβέρνηση των ανθρώπων να ζητά από μέρους των κυβερνωμένων, εκτός από πράξεις υπακοής και υποταγής, και "πράξεις αλήθειας", που έχουν την ιδιαιτερότητα ότι το υποκείμενο δεν απαιτείται μόνο να λέει την αλήθεια, αλλά να λέει την αλήθεια για τον εαυτό του, για τα σφάλματά του, για τις επιθυμίες του, για την κατάσταση της ψυχής του, κ.ο.κ.;" αναρωτιέται ο Φουκώ. Το ερώτημα αυτό τον οδηγεί από μια νέα ανάγνωση του Οιδίποδα τύραννου του Σοφοκλή στην ανάλυση των "πράξεων αλήθειας" που χαρακτηρίζουν τον αρχέγονο χριστιανισμό, μέσα από τις πρακτικές της βάπτισης, της μετάνοιας και της καθοδήγησης της συνείδησης. Ο Φουκώ επικεντρώνεται στις πράξεις με τις οποίες ο πιστός οδηγείται στη φανέρωση της αλήθειας του εαυτού του ως όντος απείρως ελαττωματικού. Από τη δημόσια έκφραση της αμαρτωλής του κατάστασης στην τελετουργία της μετάνοιας, μέχρι τη διεξοδική ρηματοποίηση των πιο μύχιων σκέψεών του στην εξέταση της συνείδησης, αυτό που βλέπουμε να σκιαγραφείται είναι η οργάνωση μιας ποιμαντικής οικονομίας επικεντρωμένης στην ομολογία.
650 7 _aΠολιτική επιστήμη
_xΦιλοσοφία.
_94389
700 1 _4edc / edt
_974284
_aSenellart, Michel.
700 1 _4oth
_aEwald, François,
_d1946-
_974285
700 1 _4oth
_974286
_aFontana, Alessandro.
700 1 _4trl
_aΚαράμπελας, Γιώργος.
_945581
700 1 _4trl
_aΜπουρλάκης, Πάρις.
_954772
942 _2ddc
_cBOOK
999 _c11682
_d11682