TY - BOOK AU - Delillo,Don AU - Κουζέλη,Λαμπρινή TI - Zero K T2 - Ξένη λογοτεχνία SN - 9789600517484 U1 - 813.54 23η PY - 2019/// CY - Αθήνα PB - Βιβλιοπωλείον της "Εστίας" KW - Αμερικανική λογοτεχνία KW - Αμερικανικό μυθιστόρημα N1 - Τίτλος πρωτοτύπου: Zero K; Τίτλος εξωφύλλου: Zero K : μυθιστόρημα N2 - "Γεννιόμαστε χωρίς να το θέλουμε, θα πρέπει και να πεθάνουμε χωρίς να το θέλουμε; Δεν είναι απόδειξη του ανθρώπινου μεγαλείου η άρνηση να δεχτούμε τη μοίρα που μας ορίστηκε;" Ο Ρος Λόκχαρτ είναι ένας εξηντάρης αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος. Όταν η δεύτερη γυναίκα του, η χαρισματική αρχαιολόγος Άρτις Μαρτινό, αρχίζει να φθίνει από ανίατη ασθένεια, αποφασίζει να επενδύσει στην επιστήμη αιχμής που υπόσχεται την ανάσχεση του θανάτου και την παράταση της ζωής. Ο Τζέφρι, ο γιος του από τον πρώτο του γάμο, θα τους συναντήσει σε μυστικές εγκαταστάσεις στα βάθη της Ασίας για μια σύντομη επίσκεψη κι έναν αβέβαιο αποχαιρετισμό. Παράξενες γλώσσες, πανάρχαιες θρησκείες και σύγχρονες ανακαλύψεις, η τέχνη της περφόρμανς και ο κινηματογράφος, οικολογικές απειλές, η φρίκη της τρομοκρατίας και τα δεινά τής ανθρωπότητας στη διάρκεια της Ιστορίας της εμπνέουν μια καθηλωτική αφήγηση, που κινείται από τη βουερή Νέα Υόρκη ως τις σιωπηλές ερήμους της Ασίας και την Ουκρανία των πρόσφατων ταραχών. Όλα αυτά με φόντο τη σπάνια σχέση αφοσίωσης ενός άντρα προς μια γυναίκα και τη δύσκολη σχέση ενός γιου με τον πατέρα του. Στο συγκλονιστικότερο μυθιστόρημά του μετά τον μνημειώδη Υπόγειο κόσμο, ο Ντον ΝτεΛίλλο, ο συγγραφέας που έχει χαρακτηριστεί μεταμοντέρνος προφήτης, αντιστρέφει το αρχέγονο ερώτημα αν υπάρχει ζωή μετά θάνατον και αναρωτιέται αν στην εποχή των ασύλληπτων επιστημονικών επιτευγμάτων υπάρχει θάνατος μετά τη ζωή. «Η τρομοκρατία, οι μετακινήσεις πληθυσμών, τα απονενοημένα διαβήματα φανατικών υπερασπιστών ακραίων ιδεολογιών, η αήθης χρήση του πλούτου, η ύβρις σε όλη τη θλιβερή της μεγαλοπρέπεια, όλοι δηλαδή οι εφιάλτες του νυν, δεν παύουν να ενεργούν ως οι καταστατικοί, ως οι κύριοι άξονες των αναφορών. Μάλιστα, τα δύο μέρη της αφήγησης τιτλοφορούνται αντιστοίχως «Στον καιρό του Τσελιάμπινσκ» και «Στον καιρό της Κοστιαντίνιβκα». Επικαλούνται έτσι γνωστές, σύγχρονες τραγωδίες, προκειμένου να γειώσουν την ανάγνωση και στην αλήθεια του κόσμου. Αντιθέτως, η επιστημονική φαντασία επιχειρεί από την πλευρά της να αναβαθμισθεί σε μια εξ αντικειμένου δεύτερη, πάντως ανώτερη, περισσότερο λειτουργικη πραγματικότητα» ER -