Μικρασιατική Εκστρατεία 1919-1922 : φωτογραφικό οδοιπορικό / Δημοσθένης Κυρμιζάκις.

By: Κυρμιζάκις, Δημοσθένης, 1892-1940 [Συγγραφέας]
Material type: TextTextLanguage: Ελληνικά Publisher: Χανιά : Εκδόσεις Κουκκίδα, 2018Description: 318 σ. : εικ, ; 22 εκISBN: 9786185333058Subject(s): Ελλάδα -- Ιστορία -- Μικρασιατική εκστρατεία, 1919-1922DDC classification: 938.72 Summary: Ο πόλεμος στη Μικρά Ασία, στην ουρά του Α' Παγκοσμίου πολέμου κράτησε τρία χρόνια και τρεις περίπου μήνες. Ξεκίνησε στις 2 Μαΐου 1919 με την αποβίβαση των πρώτων ελληνικών στρατιωτικών τμημάτων στις προκυμαίες της Σμύρνης. Τελείωσε στις 5 Σεπτεμβρίου του 1922, όταν τα τελευταία υπολείμματα της ελληνικής στρατιάς επιβιβάστηκαν στα πλοία, στο μικρό λιμάνι του Τσεσμέ για να γυρίσουν πίσω στην Ελλάδα. Ή μήπως δεν τελείωσε τότε. Πολλούς μήνες μετά έρχονταν από τη Μικρά Ασία τα καράβια με τους πρόσφυγες συναντώντας στο πέλαγος άλλα καράβια με άλλους πρόσφυγες στην αντίθετη, όμως, πορεία. Χρόνια μετά γύριζαν οι αιχμάλωτοι, εμφανίζονταν οι αγνοούμενοι, βρίσκονταν οι από καιρό χαμένοι σε κάποια πόλη της Ελλάδας, της Αιγύπτου, της Γαλλίας, των ΗΠΑ. Ήταν ένας πόλεμος αιματηρός από την πρώτη στιγμή, αιματηρός ως την τελευταία. Πόλεμος προσδιορισμού ορίων ανάμεσα σε δύο ιστορικούς λαούς, ταυτόχρονα ανάμεσα σε δύο κόσμους. Ανήκε στους πολέμους μιας εποχής που ταύτισε την έννοια του αμάχου με την αντίστοιχη του πολεμιστή: και οι δύο κατηγορίες ανθρώπων ήταν εξίσου αναλώσιμες. Ήταν μια αναμέτρηση που ερχόταν από τα βάθη της ιστορίας, από τον πόλεμο της Τροίας και του Ομήρου όταν, και τότε, οι κάτοικοι του Αιγαίου και της Ελλάδας επιχειρούσαν να ανοίξουν τις πύλες τής πολλά υποσχόμενης ανατολής. Ήταν ταυτόχρονα μια αναμέτρηση σύγχρονη, επαναστατική, από εκείνες που κτίζουν τα σύγχρονα έθνη-κράτη και που χωρίζουν τα συμφέροντα αντίπαλων οικονομικά χώρων. Εκατομμύρια άνθρωποι έζησαν από κοντά αυτόν τον πόλεμο, υπέστησαν τα βάσανά του, είδαν τη δυστυχία που τον ακολουθούσε, το θανατικό, τη φωτιά, την καταστροφή. Είδαν με τα μάτια τους σκηνές άγριες έξω από κάθε τι το συνηθισμένο και το πρέπον σε μια ανθρώπινη ζωή. Τα μάτια τους έσβησαν με το πέρασμα του χρόνου, οι πόνοι τους θεραπεύτηκαν ή ξεχάστηκαν, η φρίκη ξεπεράστηκε. Τελικά όλα έγιναν ιστορία, με την έννοια την παλιά, εκείνη της από μακριά ενατένισης των ανθρώπινων υποθέσεων, των επιτευγμάτων, των συγκρούσεων, των καταστροφών. Δεν ανήκουμε στις μαρτυρικές εκείνες γενιές. Δεν ήμαστε τα παιδιά τους, έχουμε γίνει πλέον τα εγγόνια τους. Ένα αιώνα σχεδόν μετά τα γεγονότα αναρωτιόμαστε για τα όσα έζησαν και είδαν εκείνοι οι παλιοί, οι πρόγονοί μας. Δεν είναι μια εύκολη αναζήτηση. Τα κείμενα της εποχής όπου ανατρέχουμε μας λένε πολλά και ταυτόχρονα ελάχιστα. Τι να διαλέξει, τι να πιστέψει κανείς από όλα αυτά. Το καλοκαίρι του 1921, στην κορύφωση της εκστρατείας πέρα από τον Σαγγάριο, οι τότε υπέρμαχοι της μοναρχίας και πιστοί του θρύλου για το Μαρμαρωμένο Βασιλιά ισχυρίζονταν, στην εφημερίδα "Καθημερινή" τα έγραφαν αυτά, ότι οι στρατιώτες στο μέτωπο έβλεπαν τις ημέρες το μισητό εχθρό και τις νύχτες, ή στις δύσκολες στιγμές, έβλεπαν την Παναγία ή τον Άγιο Γεώργιο να οδηγούν το σταυρό ενάντια στους απίστους, και το βασιλιά από κοντά, τον Κωνσταντίνο υποθέτουμε, λίγο πιο πίσω και λίγο πιο μικρό. Την ίδια πάνω κάτω εποχή ο "Ριζοσπάστης" αναφερόταν σε στρατιώτες άρρωστους, ημίτρελους από τα όσα είχαν δει, που παραληρούσαν για τη φρίκη του πολέμου. Στα πολεμικά διηγήματα που κυκλοφορούσαν ενίοτε χειρόγραφα, χέρι με χέρι ως και στις γραμμές του μετώπου, επανέρχεται το θέμα του στρατιώτη που δεν άντεξε τη ζωή μετά από αυτά που είδε στον πόλεμο. Σε ένα από αυτά ο στρατιώτης, αφού έγινε μάρτυρας ομαδικής θανάτωσης γυναικών και παιδιών σε κάποιο από τα χωριά της ενδοχώρας, βάδισε ξέσκεπος προς τις γραμμές του εχθρού μέχρι να τον θερίσουν οι σφαίρες του τελευταίου. Ανάμεσα στην Παναγία και το στρατηλάτη βασιλιά και στους από τον πόλεμο άρρωστους στρατιώτες που χάνουν τα λογικά τους ή αυτοκτονούν μην αντέχοντας το ατελείωτο αυτό σφαγείο, χωρούν αμέτρητες εικόνες. Όλες όσες ένας πόλεμος ορίων, ένας πόλεμος ολοκληρωτικός εμπεριέχει και δημιουργεί.
List(s) this item appears in: Κρήτες συγγραφείς
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Notes Date due Barcode
Books Books ΚΟΥΝΔΟΥΡΕΙΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Σκοπός της βιβλιοθήκης είναι η ουσιαστική συμβολή στην πολιτιστική και πνευματική αναβάθμιση της τοπικής κοινωνίας. Η συγκέντρωση επιστημονικών βιβλίων, περιοδικών, εφημερίδων, χειρογράφων και άλλου υλικού έντυπου και μη για επιστημονικές μελέτες και για την ανάπτυξη της πνευματικής μόρφωσης των δημοτών του Αγίου Νικολάου. Κάθε πολίτης έχει δικαίωμα πρόσβασης στο υλικό, βιβλιογραφικό έντυπο ή μη καθώς και δικαίωμα χρήσης των Η/Υ που διατίθενται στο κοινό και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Οι σπουδαστές του Ε. Α. Π. μπορούν να εξυπηρετηθούν βιβλιογραφικά μετά από συνεννόηση με το προσωπικό της Βιβλιοθήκης.                         

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

  • Η έρευνα, ο εντοπισμός, η αξιολόγηση και η απόκτηση υλικού, καθώς και η πρόσβαση σε πηγές πληροφόρησης που είναι απαραίτητες για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών προγραμμάτων των Δημοτών.
  • Η οργάνωση του υλικού της ώστε να είναι εύκολο να αναζητηθεί, να εντοπιστεί και να χρησιμοποιηθεί από τους χρήστες.
  • Η  παροχή εκπαίδευσης για την καλύτερη χρήση του καταλόγου της συλλογής (OPAC) και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών (βάσεις δεδομένων-ηλεκτρονικά περιοδικά).
  • Η συμμετοχή σε συνεργατικά σχήματα (Συλλογικός Κατάλογος Δημόσιων & Δημοτικών Βιβλιοθηκών μέσω του Ε.Κ.Τ.) με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων και την εκμετάλλευση των διαθέσιμων πηγών σε εθνικό επίπεδο.
  • Η παρακολούθηση των τελευταίων τεχνολογικών και βιβλιοθηκονομικών εξελίξεων και η ενσωμάτωση προτύπων και εξοπλισμών που καθιστούν αποδοτικότερη τη λειτουργία των υπηρεσιών της.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΡΙΟ

Κατά την είσοδο τους στο αναγνωστήριο οι χρήστες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

·         Θα πρέπει να αφήνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα στο ειδικό έπιπλο που υπάρχει στην είσοδο.

·       Δεν επιτρέπεται να τοποθετούν από μόνοι τους στα ράφια τα βιβλία που χρησιμοποιούν, αλλά να τα αφήνουν στα ειδικά τραπέζια που υπάρχουν για το σκοπό αυτό.

·         Το κάπνισμα, ο θόρυβος, τα τρόφιμα και ποτά (εκτός του νερού) δεν επιτρέπονται στον χώρο της βιβλιοθήκης.

·         Τα κινητά τηλέφωνα είναι προτιμότερο να απενεργοποιούνται πριν την είσοδο στη βιβλιοθήκη ή να τίθενται σε "αθόρυβη λειτουργία".

ΠΡΟΣΟΧΗ! Η βιβλιοθήκη δεν φέρει καμιά ευθύνη για απώλεια, κλοπή ή ζημιά σε προσωπικά αντικείμενα (πορτοφόλια, γυαλιά κλπ.) που βρίσκονται στο χώρο της.

ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ

  • Δικαίωμα δανεισμού

Δικαίωμα δανεισμού έχουν όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου Αγίου Νικολάου εφόσον είναι εφοδιασμένοι με την ειδική κάρτα μέλους. Η κάρτα μέλους εκδίδεται ύστερα από συμπλήρωση σχετικής αίτησης και αφού προσκομίσουν την αστυνομική τους ταυτότητα. Τα παιδιά μπορούν να γίνουν μέλη με την εποπτεία του κηδεμόνα τους. 

  • Χρήση της κάρτας δανεισμού

Η προσκόμιση της κάρτας βιβλιοθήκης κρίνεται απαραίτητη κατά τη διαδικασία δανεισμού, καθώς και κατά την ανανέωση και κράτηση υλικού.

  • Κρατήσεις

Δικαίωμα κράτησης έχουν όλοι οι χρήστες της βιβλιοθήκης. Οι ενδιαφερόμενοι χρήστες ενημερώνονται σχετικά και η βιβλιοθήκη κρατάει δεσμευμένο το ζητούμενο αντικείμενο για δύο ημέρες. Με την παρέλευση των δύο ημερών, το αντικείμενο αποδεσμεύεται από την κράτηση.

  •           Ανανεώσεις

Δικαίωμα ανανέωσης έχουν όλοι οι χρήστες, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν:

    1. Ανανέωση μπορεί να γίνει την ημέρα που λήγει η περίοδος δανεισμού του βιβλίου και όχι νωρίτερα ή μετά από τη λήξη της περιόδου δανεισμού.
    2. Η ανανέωση γίνεται εφικτή μόνο όταν υπάρχουν διαθέσιμα στη βιβλιοθήκη δύο αντίτυπα του συγκεκριμένου τεκμηρίου. Επίσης οι χρήστες έχουν δικαίωμα να ανανεώσουν το τεκμήριο ή τα τεκμήρια που δανείστηκαν για μια μόνο φορά.
    3. Η τηλεφωνική ανανέωση είναι δυνατή, αφού όμως ισχύουν οι παραπάνω προϋποθέσεις.
  • Ποινές
    • Οι εκπρόθεσμοι χρήστες, δηλαδή όσοι καθυστέρησαν την επιστροφή του υλικού που δανείστηκαν, στερούνται για 15 ημέρες το δικαίωμα δανεισμού.
    • Σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής τεκμηρίου ο χρήστης υποχρεούται να το αντικαταστήσει. Εάν δε βρίσκεται διαθέσιμο στην αγορά η βιβλιοθήκη του προτείνει κάποιο άλλο τεκμήριο προς αντικατάσταση του απολεσθέντος.
    • Η κλοπή υλικού επισύρει αυστηρές κυρώσεις, μέχρι και την οριστική διαγραφή του χρήστη από μέλος της βιβλιοθήκης.

 

 

Ιστορία

Η Κουνδούρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη ιδρύθηκε με το 324/13-5-1964 Β. Δ/γμα. και συστάθηκε με δωρεά της κ.Χρυσούλα Ξανθουδίδου-Κουνδούρου, στη μνήμη του Εθνομάρτυρα αδελφού της Ρούσου Ανδρέου Κούνδουρου, που εκτελέστηκε από τους Γερμανούς κατακτητές στις 29 Αυγούστου 1944, στην Αγιά Χανίων. 

Σκοπός του νομικού αυτού προσώπου ήταν και είναι η συγκέντρωση επιστημονικών βιβλίων, περιοδικών, χειρόγραφων κ.λ.π., για επιστημονικές μελέτες καθώς και για την ανάπτυξη της πνευματικής μόρφωσης των δημοτών του Αγίου Νικολάου.

Από το 1967 μέχρι το 1986 στεγαζόταν στο ισόγειο του παλαιού Δημαρχείου. Το καλοκαίρι του 1986, μεταστεγάστηκε στη θέση που βρίσκεται σήμερα, στην οδό Ρ. Καπετανάκη 18.

Η βιβλιοθήκη έχει περίπου 8.000 τίτλους μη δανειστικών βιβλίων και 11.000 τίτλους δανειστικών βιβλίων. Επίσης διαθέτει εφημερίδες, περιοδικά, CD-DVD και Χάρτες. Στη συλλογή των εφημερίδων υπάρχουν τα φύλλα της εφημερίδας του Αγ. Νικολάου ΑΝΑΤΟΛΗ από το 1967 έως σήμερα.

Στη βιβλιοθήκη λειτουργεί Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο. Για το σκοπό αυτό έχει διαμορφωθεί ειδικός χώρος για πέντε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, με πρόσβαση στο διαδίκτυο από τους χρήστες της βιβλιοθήκης. Δύο από αυτούς είναι κατάλληλοι για να εξυπηρετούν άτομα με ειδικές ανάγκες. 

Το υλικό καταχωρείται σε ανοικτό λογισμικό σύστημα αυτοματισμού βιβλιοθηκών KOHA στη βάση της βιβλιοθήκης. Η επεξεργασία του υλικού γίνεται σύμφωνα με διεθνή πρότυπα και πιο συγκεκριμένα: Καταλογογράφηση σε MARC πρότυπο των AACR2 (Αγγλοαμερικανικοί κανόνες καταλογογράφησης), ταξινόμηση σύμφωνα με το Δεκαδικό Σύστημα DEWEY και θεματική ευρετηρίαση με το LIBRARY OF CONGRESS SUBJECT HEADINGS, σε συνδυασμό με τις θεματικές επικεφαλίδες της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος. Εξυπηρετεί όλο τον πληθυσμό της περιοχής και προσπαθεί να ικανοποιήσει τις εκπαιδευτικές, ψυχαγωγικές και πληροφοριακές ανάγκες των χρηστών της.

Στη βιβλιοθήκη διοργανώνονται σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους ξεναγήσεις τμημάτων σχολείων του δήμου μας, ώστε να γνωρίσουν οι μικροί μαθητές και αυριανοί αναγνώστες το χώρο, τα βιβλία και να νιώσουν τη μαγεία της ανάγνωσης. 

Η βιβλιοθήκη υπάγεται στον Πολιτιστικό Αθλητικό Οργανισμό του Δήμου Αγίου Νικολάου. Στις δραστηριότητες και υποχρεώσεις του Οργανισμού, περιλαμβάνονται η καλή λειτουργία και ανάπτυξη των βιβλιοθηκών του Δήμου και οι Πολιτιστικές Αθλητικές εκδηλώσεις του Δήμου Αγίου Νικολάου.

Επίσης η βιβλιοθήκη συμμετείχε στο Πανελλήνιο πρόγραμμα για την προώθηση της Ανάγνωσης της Δημιουργικότητας και της Καινοτομίας, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου σε συνεργασία με το Future Library και την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

Κρήτες Συγγραφείς 938.72 ΚΥΡ 2018 C.1 (Browse shelf) 1 Available (Στο ράφι) Δωρεά Ιωαννίδου, Βάντα 27/07/2019 00017368

Τίτλος εξωφύλλου: Μικρασιατική εκστρατεία 1919-1922: Φωτογραφικό οδοιπορικό. Ιστορίες αληθινές σαν ψεύτικες.

Ο πόλεμος στη Μικρά Ασία, στην ουρά του Α' Παγκοσμίου πολέμου κράτησε τρία χρόνια και τρεις περίπου μήνες. Ξεκίνησε στις 2 Μαΐου 1919 με την αποβίβαση των πρώτων ελληνικών στρατιωτικών τμημάτων στις προκυμαίες της Σμύρνης. Τελείωσε στις 5 Σεπτεμβρίου του 1922, όταν τα τελευταία υπολείμματα της ελληνικής στρατιάς επιβιβάστηκαν στα πλοία, στο μικρό λιμάνι του Τσεσμέ για να γυρίσουν πίσω στην Ελλάδα. Ή μήπως δεν τελείωσε τότε. Πολλούς μήνες μετά έρχονταν από τη Μικρά Ασία τα καράβια με τους πρόσφυγες συναντώντας στο πέλαγος άλλα καράβια με άλλους πρόσφυγες στην αντίθετη, όμως, πορεία. Χρόνια μετά γύριζαν οι αιχμάλωτοι, εμφανίζονταν οι αγνοούμενοι, βρίσκονταν οι από καιρό χαμένοι σε κάποια πόλη της Ελλάδας, της Αιγύπτου, της Γαλλίας, των ΗΠΑ. Ήταν ένας πόλεμος αιματηρός από την πρώτη στιγμή, αιματηρός ως την τελευταία. Πόλεμος προσδιορισμού ορίων ανάμεσα σε δύο ιστορικούς λαούς, ταυτόχρονα ανάμεσα σε δύο κόσμους. Ανήκε στους πολέμους μιας εποχής που ταύτισε την έννοια του αμάχου με την αντίστοιχη του πολεμιστή: και οι δύο κατηγορίες ανθρώπων ήταν εξίσου αναλώσιμες. Ήταν μια αναμέτρηση που ερχόταν από τα βάθη της ιστορίας, από τον πόλεμο της Τροίας και του Ομήρου όταν, και τότε, οι κάτοικοι του Αιγαίου και της Ελλάδας επιχειρούσαν να ανοίξουν τις πύλες τής πολλά υποσχόμενης ανατολής. Ήταν ταυτόχρονα μια αναμέτρηση σύγχρονη, επαναστατική, από εκείνες που κτίζουν τα σύγχρονα έθνη-κράτη και που χωρίζουν τα συμφέροντα αντίπαλων οικονομικά χώρων. Εκατομμύρια άνθρωποι έζησαν από κοντά αυτόν τον πόλεμο, υπέστησαν τα βάσανά του, είδαν τη δυστυχία που τον ακολουθούσε, το θανατικό, τη φωτιά, την καταστροφή. Είδαν με τα μάτια τους σκηνές άγριες έξω από κάθε τι το συνηθισμένο και το πρέπον σε μια ανθρώπινη ζωή. Τα μάτια τους έσβησαν με το πέρασμα του χρόνου, οι πόνοι τους θεραπεύτηκαν ή ξεχάστηκαν, η φρίκη ξεπεράστηκε. Τελικά όλα έγιναν ιστορία, με την έννοια την παλιά, εκείνη της από μακριά ενατένισης των ανθρώπινων υποθέσεων, των επιτευγμάτων, των συγκρούσεων, των καταστροφών. Δεν ανήκουμε στις μαρτυρικές εκείνες γενιές. Δεν ήμαστε τα παιδιά τους, έχουμε γίνει πλέον τα εγγόνια τους. Ένα αιώνα σχεδόν μετά τα γεγονότα αναρωτιόμαστε για τα όσα έζησαν και είδαν εκείνοι οι παλιοί, οι πρόγονοί μας. Δεν είναι μια εύκολη αναζήτηση. Τα κείμενα της εποχής όπου ανατρέχουμε μας λένε πολλά και ταυτόχρονα ελάχιστα. Τι να διαλέξει, τι να πιστέψει κανείς από όλα αυτά. Το καλοκαίρι του 1921, στην κορύφωση της εκστρατείας πέρα από τον Σαγγάριο, οι τότε υπέρμαχοι της μοναρχίας και πιστοί του θρύλου για το Μαρμαρωμένο Βασιλιά ισχυρίζονταν, στην εφημερίδα "Καθημερινή" τα έγραφαν αυτά, ότι οι στρατιώτες στο μέτωπο έβλεπαν τις ημέρες το μισητό εχθρό και τις νύχτες, ή στις δύσκολες στιγμές, έβλεπαν την Παναγία ή τον Άγιο Γεώργιο να οδηγούν το σταυρό ενάντια στους απίστους, και το βασιλιά από κοντά, τον Κωνσταντίνο υποθέτουμε, λίγο πιο πίσω και λίγο πιο μικρό. Την ίδια πάνω κάτω εποχή ο "Ριζοσπάστης" αναφερόταν σε στρατιώτες άρρωστους, ημίτρελους από τα όσα είχαν δει, που παραληρούσαν για τη φρίκη του πολέμου. Στα πολεμικά διηγήματα που κυκλοφορούσαν ενίοτε χειρόγραφα, χέρι με χέρι ως και στις γραμμές του μετώπου, επανέρχεται το θέμα του στρατιώτη που δεν άντεξε τη ζωή μετά από αυτά που είδε στον πόλεμο. Σε ένα από αυτά ο στρατιώτης, αφού έγινε μάρτυρας ομαδικής θανάτωσης γυναικών και παιδιών σε κάποιο από τα χωριά της ενδοχώρας, βάδισε ξέσκεπος προς τις γραμμές του εχθρού μέχρι να τον θερίσουν οι σφαίρες του τελευταίου. Ανάμεσα στην Παναγία και το στρατηλάτη βασιλιά και στους από τον πόλεμο άρρωστους στρατιώτες που χάνουν τα λογικά τους ή αυτοκτονούν μην αντέχοντας το ατελείωτο αυτό σφαγείο, χωρούν αμέτρητες εικόνες. Όλες όσες ένας πόλεμος ορίων, ένας πόλεμος ολοκληρωτικός εμπεριέχει και δημιουργεί.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Koha δημιουργία
Koha by